سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهکارهایی مفید برای زمانیکه عملکرد جستجوی OUTLOOK از کار میافتد

جستجوی ایمیل‌هایی که مدت زیادی از گم شدن‌شان می‌گذرد با استفاده از فانکشن‌های جستجوی مایکروسافت Outlook کار ساده‌ای است، البته تا زمانی‌که این فانکشن‌ها به‌درستی کار کنند. اما گاهی اوقات می‌بینیم که جستجوی Outlook به‌درستی کار نمی‌کند و هیچ پاسخی را برنمی‌گرداند. نگران نباشید. راه‌کارهای عنوان شده در این مطلب مشکل شما را حل می‌کند.

جستجوی ایمیل‌هایی که مدت زیادی از گم شدن‌شان می‌گذرد با استفاده از فانکشن‌های جستجوی مایکروسافت Outlook کار ساده‌ای است، البته تا زمانی‌که این فانکشن‌ها به‌درستی کار کنند. اما گاهی اوقات می‌بینیم که جستجوی Outlook به‌درستی کار نمی‌کند و هیچ پاسخی را برنمی‌گرداند. نگران نباشید.


ابزار جستجویی که نتیجه‌ای ارائه ندهد هیچ فایده‌ای ندارد. اما با یکی از هفت روش زیر می‌توانید مجددا این ویژگی حیاطی را به‌کار بیاندازید.

 

1- ایندکس Outlook را دوباره‌سازی کنید.


اول از همه سراغ راه‌کاری می‌رویم که معمولا مشکل را حل می‌کند. 


روش اول: از Programs and Features استفاده کنید


در نوار جستجوی ویندوز 10 کلمه Control را تایپ کنید و بهترین گزینه برای باز کردن کنترل پنل را انتخاب کنید. به‌مسیر Programs -> Programs & Features بروید. با رفتن به‌پایین صفحه گزینه Outlook 2016 یا هر نسخه‌ای از مایکروسافت آفیس که روی دستگاه نصب دارید را انتخاب کنید.


از منوی بالا، Change را انتخاب کنید. حالا می‌توانید Quick Repair (اصلاح سریع) یا Online Repair (اصلاح آنلاین) را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بدون اینترنت مشکل را حل کنید ابتدا Quick Repair و سپس Repair را انتخاب کنید تا ایندکسینگ Outlook ترمیم شود.

 

جستجوی Outlook, ترفندهای اینترنتی

 ابزار جستجوی Outlook


اجازه دهید تا کار تکمیل شود. سپس سیستم را ریستارت کنید.

روش دوم: از گزینه Outlook Index Repair Menu استفاده کنید


گزینه دومی هم برای ترمیم ایندکس Outlook وجود دارد. فقط کافی است بدانید که آن‌را کجا پیدا کنید.


ابتدا، Outlook را باز و File > Options > Search را انتخاب کنید. بعد از آن، Indexing Options و سپس Advanced را انتخاب کنید.

 

جستجوی Outlook, ترفندهای اینترنتی

عملکرد جستجوی Outlook

 

نهایتا، Rebuild را انتخاب و روی OK کلیک کنید. این کار ممکن است مدتی طول بکشد. بعد از تکمیل دوباره‌سازی، سیستم را ریستارت کنید.


جستجوی Outlook, ترفندهای اینترنتی

ترمیم مشکللات جستجوی Outlook

هم‌چنین: شرایط ایندکسینگ را دوباره بررسی کنید


راه حل سریع دیگری هم برای بررسی وضعیت ایدکسینگ Outlook وجود دارد.


در داخل Outlook، نوار جستجو را باز کنید. زبانه Search را از نوار منو انتخاب کنید. سپس، به مسیر Search tools > Indexing Status بروید و ببینید که چند مورد در صف ایندکس قرار دارند. هم‌زمان با ایندکس شدن تمام آیتم‌های صف انتظار می‌توانید از برنامه استفاده کنید. اما ممکن است برخی گزینه‌ها کار نکنند.


2- مکان ایندکس Outlook را چک کنید


برنامه Outlook را باز کنید و به‌مسیر File > Options > Search > Indexing Options بروید. گزینه Modify را از پنل Indexign Options انتخاب کنید. مطمئن شوید که Microsoft Outlook تیک خورده باشد، سپس روی OK کلیک کنید.